Priser

Vanligast kostnaden är 498:- då flesta arbeten innefattas av RUT-avdrag och tar ca 1h. Det är dock svårt att innan säga vad det kommer kosta eftersom alla kan sin unika lösning. Men efter genomfört arbete ska ni som kund vara trygga i att problemet är borta och att ni känner bekväma med att använda utrustningen igen.

Distans

Telefonsupport

Kr 199 /halvtimme
  • Alltid samma tekniker
  • Smidigt vid enklare problem
  • Fjärrstyrning
  • Debitering per påbörjad halvtimme

I hemmet

inkl RUT-avdrag

Kr 349 /h
  • Alltid samma tekniker
  • Snabb på platssupport
  • RUT-avdrag

    Läs mer om RUT-avdrag på skatteverkets hemsida

  • Covidsäkra besök

    Meddela vid bokning om ni önskar att munnskydd används

  • Framkörning tillkommer fr 150:-

    Baseras på avståndet

  • Minsta debiteringstid 1h. Därfter per påbörjad halvtimme.
  • 695:-/h utan RUT-avdrag

För företag

ex moms

Kr 850 /h
  • Alltid samma tekniker
  • Snabb på platssupport
  • Fjärrstyrning
  • Framkörning tillkommer fr 150:-

    Baseras på avståndet

  • Minsta debiteringstid 1h. Därfter per påbörjad halvtimme.

FAQ och Villkor

Avbokning

Avbokning ska ske 24h innan bokad tid. Senare än så debiterar jag 1h samt framkörningsavgiften.

Vad innebär RUT?

RUT innebär att man som privatkund enbart betalar halva arbetskostnaden. Kravet är att arbete sker i den bostad som du som bor i, helt eller delvis. Hanteringen av RUT görs av Kalmar Teknikhjälp, dvs fakturan ni får är redan justerad. Man har rätt till 25.000 kr RUT-avdrag per år tills man fyller 65. Därefter har man rätt till 50.000 kr/år i RUT-avdrag.

Vilka tjänster ingår i RUT?

Rutavdrag ges för reparation, installation och underhåll av: datorer, läsplattor, spelkonsoler, tv-apparater och smarta telefoner skrivare, skannrar, högtalare och avläsare mediaspelare, digitalboxar, blurayspelare och Apple-tv paraboler och tv-antenner som kan ta emot datatrafik samt modem, routrar och wifiutrustning bredband och nätverk samt kablar och uttag i anslutning till dem Läs mer på Skatterverket.se

Hur snabbt får jag hjälp?

Hjälpen kommer så snart som möjligt vanligtvis inom 24h men är det riktigt akut kan hjälp komma redan samma dag. För att vara tillgänglig för alla finns det bokningsbara tider både vardagar, kvällar och helger.

Vad kan jag få hjälp med?

Det mesta inom teknik. Allt från installation av dator och nätverk till säkerställa att tekniken är säker och konfigurering av konton. Tar mig an det mesta inom teknik och säger ifrån om något ligger utanför kompetensområdet.

Gör ni hembesök?

JA! Faktum är att det är vanligast. Skulle arbetet kräva en striktare verkstadsmiljö kan alltid hämtning och leverans ske.

Kan jag lämna in min enhet?

Självklart kan man även lämna sin dator eller den enhet man önskar hjälp med. I vissa fall krävs reparationen på plats. Tänk bara på att i de fallen gäller inte RUT-avdraget

Nöjd kund garanti

Nöjda kunder är viktigt för mig. Innebär mitt arbete att ni av någon anledning inte är nöjd med resultatet ber jag er att höra av er så jag i bästa mån kan åtgörda problemet.

Fram till den 17 jan sker bokning enbart digitalt. Fyll era uppgifter så återkommer jag inom kort.